Cum să slăbeşti? Ai deja tot ce îţi trebuie

          Obezitatea este o problemă la nivel mondial. Am citit un studiu care zicea ca în lume ai mai multe șanse să mori de vreo boala generată de obezitate, decât să mori de foame.

          E stupid să ai 120 de kile și tu să te plângi că te îngrași de la glandă, în timp ce bagi 2 shaorma, juma de pui, 2 litri de cola și un pachet mare de oreo la final pe ideea ” să nu îmi cadă glicemia”. Mult prea puțini oameni chiar se îngrașă din cauza vreunei boli fizice, iar mulți alții se îngrașă din cauza unei boli psihice. La restul le place mâncarea și mă încadrez și eu aici.

  1. Dacă zici că te îngrași deși mănânci foarte puțin, mergi la un medic, poate chiar ai ceva și cel probabil poate fi și tratabil. Nu sunt eu medic, dar pot să garantez că nu o să îți găsești leacul minune pe canapea în fața televizorului sau pe site-urile cu diete minune.  Nu așa se slăbește.
  2. Dacă simți că mănânci prea mult sau că te îngrași pe fond nervos și nu te mai poți abține din a mânca, mergi la un psiholog. În România încă este o rușine să mergi la psiholog, de asta merg lucrurile așa bine. #ironic. Ar putea fi vorba cel mai probabil de un dezechilibru emoțional cauzat de o traumă sau lipsa încrederii în sine. Desigur, pot fi o infinitate de cauze, eu doar îmi dau cu părerea,  specialistul pune diagnosticul.
  3. Dacă doar îți place mâncarea, mai pune și tu stop, nu se sfârșește mâine lumea și rămâi tu cu burta goală. La cât ești de mare, reziști liniștit/linistită și în caz de catastrofă. Înțeleg că îți place mâncarea, dar mai cu moderație, doar nu vrei să mori în chinuri. Și dacă vrei asta, citește numărul 2 din nou și cere puțin ajutor, încă mai ai multe de oferit lumii ăsteia.

          Dacă vrei să slăbești și ești dispusă să mai sacrifici puțin din mâncare ca să intri în rochia aia faină care îi place lui sau ca să nu îți mai dea burta peste curea, bărbate, și să te poți lega la pantofi, uite cum am făcut și fac eu.

          Nu uita că eu nu am vreo specializare în studii medicale și nu îmi asum niciun fel de consecințe în cazul în care nu iese treaba cum trebuie. Înainte de a urma orice fel de dietă cere sfatul unui specialist și fă-ți un set complet de analize, sănătatea ta este pe primul loc.

  1. Calculează numărul de calorii necesar pentru menținerea greutății. Găsești pe net tot felul de calculatoare de calorii necesare,  în română sau în engleză, dar și numeroase formule matematice. Ca să îți faci o idee, eu am nevoie undeva la 2300 de calorii pe zi ca să îmi mențin greutatea și nu sunt o persoană extrem de activă. Un antrenor de fitness poate ajunge și la 3-4000 de calorii zilnic. Cheia în slăbit este alimentația. 80% ce bagi în gură, 20% exerciții fizice.
  2. Din numărul caloriilor tale scade undeva la 300 de calorii. Pentru a slabi trebuie să arzi mai mult decât mananci. Sigur, poți tăia și mai mult, dar pentru început este destul atât. Nu uita un lucru important, nu tăia mai mult de 25% din totalul tău de calorii. O dieta hipocalorică poate aduce cu sine și numeroase probleme hormonale, dar și de altă natură. Pas cu pas, slăbire constantă ca să evităm efectul de yoyo.
  3. Mănâncă sănătos. Evită sucurile sau orice fel de băutură calorică. Apa nu are calorii și nu ruginești de la ea, 100%, îți promit eu. Evită pe cât se poate orice fel de exces. Poți slăbi mâncând ciocolată zilnic, dar contează și câtă ciocolată. Alege alimente cu un volum mare și cu calorii puține,  îți vor ține de foame pentru mai mult timp.
  4. Fă și putin sport. Găsești pe net o grămadă de programe de slăbit. Sigur, poți  începe și cu o plimbare în fiecare seară, măcar 30 de minute de mers și apoi poți urca spre alergat. Poți să faci vreun sport, ca totul să devină ceva mai distractiv.

Cu mult drag,

omul tău de încredere care te vrea mai suplu,

Sebastian.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *