Cum să fii mai organizat ?

 

           Salutare, salutare, ce mai faci ? Sper că cel puțin foarte bine. Chiar dacă afară e frig, treburile au nevoie să fie rezolvate, fie că e vorba de mers la facultate sau muncă ori de făcut vreun comision sau vreo afacere prin oraș.

          Un lucru pe care l-am observat atât la mine, cât și la oamenii cu care am contact este că ne dorim cu toții să fim mai organizați, să rezolvăm cât mai repede lucrurile nasoale, care nu ne plac, ca să avem cât mai mult timp pentru ceea ce ne place, pasiuni, distracții, etc. De vrut, vrem, de făcut, cum facem ?

          Din experiența momentelor în care am reușit să îmi fac treaba super rapid și organizat, dar și din ce am observat la oamenii care chiar știu cum să își rezolve toate task-urile la timp am strâns ceva tips & tricks ca să ai și tu viața mai ușoară:

  • Fă-ți o listă cu ce ai de rezolvat. Fie că o faci pe foaie, pe telefon sau în minte, important e să o ai. De ce ? Pentru că o să vezi mult mai clar ceea ce trebuie făcut în perioada imediat următoare și în felul acesta poți prioritiza anumite task-uri, în defavoarea altora.
  • Fii focusat, nu lăsa să te distragă nimic. Când te apuci de treabă fă tot posibilul să nu fii deranjat, social media poate să mai aștepte până termini ce ai de făcut și nu orice vizită sau întâlnire este urgentă, încât să merite deranjul. Cu fiecare deranj ce apare, îți va fi din ce în ce mai greu să te focusezi din nou și în felul acesta o să îți piară orice urmă de chef.
  • Spune nu multitasking-ului. Știu că poate ți se pare că dacă faci multitasking devii mai productiv, dar în esență ajungi să faci doar câte puțin din foarte multe lucruri și să nu finalizezi nimic, ceea ce e nasol. Deci ? Când te distrezi, distrează-te cu adevărat, iar când muncești, dedică-te 100%.
  • Apucă-te din timp de treabă. În ceea ce privește proiectele de mare anvergură, un calendar cât mai realist este cheia succesului. Da, poate anumite lucruri se pot rezolva cu o seară înainte, dar nu poți face o lucrare de licență într-o noapte sau vreun proiect mare de la job.
  • mai întâi ceea ce nu îți place. Cu cât ai mai multe proiecte de făcut, o să începi să te cunoști din ce în ce mai bine în privința modului în care lucrezi. De exemplu, în cazul meu, dacă fac mai întâi ceea ce nu îmi place, scap de o povară și pot să ma bucur de restul task-urilor sau timpului liber.
  • Doar apucă-te de treabă și nu o mai lălăi. La urma urmei, totul se rezumă la a te apuca de treabă, mărunțește tema sau proiectul în task-uri mai mici și rezolvă-le pas cu pas, o să termini repede și o să te poți bucura mai degrabă de timp liber la final, decât de timp de frecat menta la început și stres la final.

          Nu uita, dacă îţi place ce scriu sau ai vreo idee pe care vrei să o împărtăşeşti cu mine, nu ezita să îmi laşi un comentariu mai jos sau chiar un email, iar eu îţi voi răspunde când am puţin timp liber. Nu ezita să dai articolul ăsta mai departe şi prietenilor tăi.

 

Omul tău de încredere,
Sebastian

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *